سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش معامله گری در بازارهای مالی

نظر


اهداف اشتباه: پول، بازده، پیپ

شما نمی توانید کنترل کنید که چقدر از بازار خارج می کنید. شما نمی توانید تعداد تنظیماتی را که در عرض یک هفته یا یک ماه دریافت می کنید کنترل کنید. شما نمی توانید کنترل کنید که چه تعداد از معاملات شما به سمت TP شما پیش می روند و چه تعداد از آنها شکست می خورند. البته، در بلندمدت، می‌توانید آمار نسبتاً دقیقی در مورد عملکرد و انتظارات خود داشته باشید، اما کوتاه‌مدت از قوانین متفاوتی پیروی می‌کند. هر اتفاقی ممکن است در یک هفته به هفته دیگر بیفتد.

بنابراین، داشتن اهداف مبتنی بر نتایج می تواند برای عملکرد یک معامله گر مضر باشد. اگر زود به هدف خود برسید، آیا قصد دارید بقیه هفته/ماه را تعطیل کنید و معاملات سودآور بالقوه را از دست بدهید؟ اگر نه، چرا در وهله اول چنین هدفی دارید؟

اگر در رسیدن به هدف خود کوتاهی کنید، احتمال اینکه بیش از حد معامله کنید یا ریسک بیش از حد را انجام دهید، بیشتر است. این به احتمال زیاد، شما را از هدفتان دورتر می کند و منجر به کیفیت بد معاملاتی می شود.

در نهایت، در وهله اول، آن اهداف مبتنی بر نتایج از کجا می آیند؟ چگونه به آنها رسیدید؟ به احتمال زیاد، آنها فقط ساخته شده اند. من تعداد بی‌شماری از معامله‌گران را دیده‌ام که محاسبات آرزومندانه را انجام می‌دهند که در آن یک صفحه‌ بزرگ و مهندس عقب مانده برای رسیدن به یک هدف مصنوعی، مانند کسب 1 میلیون دلار در یک بازه زمانی معین، چقدر بازده تولید می‌کنند. بدیهی است که این ربطی به واقعیت ندارد و بازار و جهان کمتر به آنچه شما می خواهید اهمیت می دهند. تنها کار شما به عنوان یک معامله گر انجام بهترین معاملات ممکن است، اما نمی توانید زمان وقوع آنها را کنترل کنید.

بیشتر بدانید:

 


اهداف معاملاتی درست: تبدیل شدن به بهترین معامله گر ممکن

نقل قول معروف معاملاتی «فقط بهترین معاملات ممکن را انجام دهید.
هدف شما باید تبدیل شدن به بهترین معامله گر ممکن باشد و پول به دنبال آن خواهد آمد. بهبودهای کوچک هفتگی، پیشرفت ثابت و اتخاذ ذهنیت پیشرفت طلب طولانی را هدف قرار دهید.

اهداف تجاری که ارزش پذیرش دارند عبارتند از:

    بدون اشتباه
    معامله‌گری که هدفش انجام کمترین خطا در یک هفته/ماه معین است، طبیعتاً بهتر معامله می‌کند. با تعقیب معاملات کمتر، زود وارد نشدن، زیر پا گذاشتن قوانین خود و به کارگیری صبر در مورد تنظیماتی که به آرامی در مقابل شما آشکار می شوند، ورودی های خود را بهبود بخشید. همچنین به دنبال خروجی های بهتر باشید. در نهایت، سعی کنید از تمام خطاهای مدیریت ریسک مانند خرید و فروش بیش از حد، ریسک بیش از حد یا کاهش به روشی احساسی اجتناب کنید. چنین هدفی به ناچار شما را به یک معامله گر بهتر تبدیل می کند

روال معاملاتی بهتر و حرفه ای تر
    بسیاری از معامله گران می توانند روال معاملاتی خود را به راحتی بهبود بخشند و بنابراین رویکرد حرفه ای تری را برای تجارت ایجاد کنند. ترید یک تجارت است و شما باید تجارت خود را به گونه ای تنظیم کنید. ثبت تمام معاملات تا پایان روز می تواند هدف خوبی باشد. هیچ راه بهتر و موثرتری برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر از ژورنال و داشتن یک روال واقعی وجود ندارد. اختصاص دادن 30 دقیقه هر روز صبح برای بررسی اتفاقات و به روز رسانی نمودارها به شما کمک می کند سازماندهی بیشتری داشته باشید، معاملات کمتری را از دست بدهید و رویکردی ثابت داشته باشید. ایجاد برنامه‌های معاملاتی روزانه باید برای هر معامله‌گری ضروری باشد و صرف 30 دقیقه در روز برای ایجاد برنامه‌های معاملاتی دقیق که در آن ایده‌های تجاری بالقوه را ترسیم می‌کنید، می‌تواند یک تغییر مهم باشد.

برای آشنایی با اهداف برای معامله گران تازه کار روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.investopedia.com/articles/basics/12/goals-for-novice-traders.asp

    خودسازی
    ضعیف ترین حلقه در هر معامله تجاری معمولاً همیشه خود معامله گر است. بنابراین، ضروری است که روی خودتان کار کنید. زمان‌بندی 30 دقیقه در روز برای خواندن یک کتاب الهام‌بخش، انگیزشی یا آموزشی می‌تواند ایده‌های جدیدی را برای شما باز کند. همانطور که من مدام می گویم (و احتمالاً کسی بسیار باهوش تر از من قبلاً گفته است)، تنها چیزی که لازم است یک ایده کوچک جدید است تا یک آتش بزرگ ایجاد شود و به طور بالقوه کل زندگی شما را تغییر دهد. مدیتیشن چند دقیقه ای هر روز صبح یا شرکت در هر گونه آموزش خودآگاهی باید برای هر کسی که به دنبال بهبود کیفیت زندگی خود است اجباری باشد. اما ما نباید فقط ذهن خود را تربیت کنیم. ورزش روزانه برای دفع و خنثی کردن تمام اثرات منفی ناشی از سبک زندگی بی تحرک ضروری است.

احتمالاً می توانید از قبل احساس کنید که چنین اهداف معاملاتی چگونه تأثیر مثبت بیشتری بر زندگی کلی شما خواهند داشت. تعقیب پول یک بعدی است و فقط نتیجه ای را ایجاد می کند که هیچ کنترلی روی آن ندارید. اما تبدیل شدن به بهترین تاجری که می توانید باشید، کل زندگی شما را متحول می کند و شما را به یک برنده تبدیل می کند.

برای شرکت در دوره جامع آموزش فارکس از اینجا اقدام کنید!