سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش معامله گری در بازارهای مالی

نظر

من یک معامله گر احتیاطی سیستماتیک هستم. اگر بخواهم تخمین بزنم که چقدر سیستماتیک و چقدر اختیاری است، به خودم درصد 70/30 میدهم. حتی شاید 80/20. اما این 20 درصد همه تفاوت را ایجاد می کند.

در حالی که سیستم من بسیار مستقیم و بر اساس اصول پرایس اکشن کلاسیک است، هرگز نتوانستم آن را به یک الگوریتم ترجمه کنم. این به سادگی کار نخواهد کرد. باور کنید کدنویسان بسیار با استعدادی از جمله خود من تلاش کرده اند. در حالی که می توان اصول خاصی را از آن گرفت و به عنوان فیلتر در استراتژی های معاملاتی خودکار استفاده کرد. چیزی که سیستم من را بسیار سودآور و سازگار با محیط های مختلف بازار می کند مغز من است، بهترین الگوریتم معاملاتی روی زمین و احتمالاً جهان.

بیشتر بدانید:

40 نکته درباره ترید

بنابراین، چگونه می توانید شروع به گوش دادن، اعتماد و عمل به احساس درونی خود کنید که برای معامله گران احتیاطی سیستماتیک بسیار مهم است؟ این کار به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. در اینجا 3 کمک کننده کوچک اما قدرتمند وجود دارد.

    بک تست: بک تست به شما هزاران سال تجربه در مدت زمان کوتاهی را انتقال می دهد. این به شما اعتماد به نفس می دهد و حس ششم شما را آموزش می دهد. اگر همه چیز در مورد تجارت عالی به نظر می رسد اما چیزی سر جایش نیست، از آن معامله خارج شوید.


نوشتن: باز هم، یادداشت برداری به تجربه و اطمینان از اینکه کاری که انجام می دهید جواب می دهد یا نه کمک میکند. چیزی که به من بسیار کمک کرد. بررسی کنید که معامله چگونه کار می کرد، این معجزه خواهد کرد. برای من، اگر هم سطح فنی و هم احساس درونی من به من بگوید که برنده هستم، در واقعیت هم من بیشترین سود را کسب میکنم. یکی، به این دلیل که غریزه درونی من در طول سال ها آموزش دیده است، و دوم، من بیشتر به معامله اعتماد دارم و اشتباهات مدیریت تجارت بسیار کمتری مرتکب می شوم. من احساس راحتی میکنم. همچنین کم کم خواهید آموخت که آیا می توانید به احساسات خود اعتماد کنید یا اینکه به آموزش بیشتری نیاز دارد.
    می‌توانید ویدیو یا صدا ضبط کنید و احساسات خود را قبل، حین و بعد از معامله بنویسید. سپس احساسات خود را با نتیجه واقعی معامله مقایسه کنید. احساسات شما چقدر قابل اعتماد است؟ می توانم به شما بگویم، قبل از ورود به معامله بسیار قابل اعتمادتر از بعد از ورود به آن است. من قبل از ورود به یک تجارت، خیلی به قلبم گوش می دهم. بعدش باید مجبورش کنم ساکت بشه و به قوانینم پایبند باشه. آخرین لحظه عینی قبل از ورود به معامله است – این هم برای آگاهی و هم برای ناخودآگاه شما صادق است!

این یکی از قابل اعتمادترین اندیکاتورهایی است که من در معاملات خود دارم. اگر همه چیز در مورد یک معامله عالی به نظر می رسد، اما من آن را دوست ندارم، بیرون می مانم، و داده های من به من می گوید که این کار اغلب باعث صرفه جویی در پول من می شود!

از سوی دیگر، اگر یک ورودی تجاری اختیاری‌تر باشد / تمام کادرهایی را که باید تیک نزند، اما دل من به من می‌گوید که پاداش بزرگی وجود دارد، با تغییر قوانین وارد می‌شوم. اگر در تجارت با سیستم خود تازه کار هستید، این چیزی است که من توصیه نمی کنم. ابتدا به آن مسلط شوید.

همچنین، بسیار مهم است که توجه داشته باشید ناخودآگاه شما بسیار مستعد استرس است. اگر عوامل استرس زای بیرونی ذهنیت شما را به هم بزنند، کاملاً با بازارها هماهنگ نمی شوید و قدرت فوق العاده خود را از دست خواهید داد. در این روزها یا هفته ها، من فقط معامله نمی کنم. به‌علاوه، اگر بازارها برای مدتی فرصت مناسبی برای تجارت ارائه نمی‌دادند، ممکن است بیشتر و بیشتر تمایل داشته باشید که «ناشنوا» باشید و غریزه خود را زیر پا بگذارید. نکن این فقط برای شما هزینه خواهد داشت و شما را بسیار عصبانی می کند زیرا می دانستید تجارت خوبی نیست.

بهترین زمان برای گوش دادن به غریزه خود چه زمانی است؟ درست قبل از اینکه وارد معامله شوید. به عنوان مثال، شما معامله ای را مشاهده می کنید که تمام جعبه ها را علامت می زند. مدتی است که در بازار نبوده اید زیرا فقط تنظیمات متوسطی را ارائه می دهد. شما می توانید ایجاد فشار را احساس کنید. سپس، آن تنظیم… قبل از اینکه روی خرید یا فروش کلیک کنید، متوقف شوید. 10 ثانیه صبر کنید. در مورد تجارت چه احساسی دارید؟ اگر نسبت به آن احساس خوبی ندارید، آن را نگیرید. عادت زنانه. منتظر معامله ای باشید که کاملاً دوست دارید.

حدس بزنید، من مطلقاً با کدام جمله در معاملات موافق نیستم؟ آره «سخت‌ترین معاملات سودآورترین معامله‌ها هستند» یا چیزهای مزخرفی مانند آن. مزخرف! آسان ترین معاملات سودآورترین آنها هستند. وقتی ما عاشق یک معامله هستیم، کمتر مستعد اشتباه هستیم. اشتباهات کمتر به طور مستقیم به پول بیشتر ترجمه می شود.


بنابراین، غریزه خود را آموزش دهید. به همین دلیل است که شما یک معامله گر اختیاری سیستماتیک هستید. اگر می خواهید یک معامله گر سیستماتیک باشید، کدنویسی را یاد بگیرید و به صورت دستی معامله را متوقف کنید! این خیلی منطقی تر خواهد بود.

تمرین غریزه خود را از همین امروز شروع کنید. حساب تجاری شما از شما تشکر خواهد کرد. اگر سیستمی را بیش از چند صد یا هزار بار معامله و استفاده نکرده باشید، هرگز یک احساس قابل اعتماد ایجاد نخواهید کرد. اگر می خواهید نتایج ثابتی داشته باشید ثابت قدم باشید.

برای اینکه بدانید تجارت احساسی چیست؟ روی لینک زیر کلیک کنید:

https://capital.com/emotional-trading-definition