سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش معامله گری در بازارهای مالی

موفقیت در بازار فارکس

راه اندازی یک کسب و کار جدید به منظور کسب درآمد، در این شرایط اقتصادی موجود بی شک با سختی ها بسیاری همراه خواهد بود. از مشکلات راه اندازی کسب و کار گرفته تا تولید و بازاریابی محصول که هر گام آن تماما مشکلات و چالش های خاص خود را خواهد داشت. این در حالی است که فعالیت در بازارهای مالی از جمله فارکس می تواند با زحمت کمتر، سود بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین در این مطلب قصد داریم راه های کسب درآمد از طریق بازار فارکس را مورد بررسی قرار دهیم.

پس از انتخاب یک جفت ارز جهت معامله، بایستی تحقیقات جامعی نسبتا به شرایط آن (از دید تکنیکال و فاندامنتال) انجام دهید. طبیعتا هر چه جفت ارزهای بیشتری را برای معامله انتخاب کنید، بایستی تحقیقات بیشتری انجام داده که این مسئله برای یک معامله گر تازه کار می تواند گیج کننده و طاقت فرسا باشد. مهم است که درک درستی از نوسانات موجود در معاملات بدست آورید. در این راستا می توانید اخبار کشورهایی که از این ارزها استفاده می کنند را دنبال کنید.

اجازه ندهید احساسات، بر معاملات فارکس شما تأثیر بگذارند. به یاد داشته باشید، احساساتی همانند ترس، طمع و ... می تواند تمرکز شما را در حین معامله گری از بین برده و به جای کسب سود و درآمد، ضررهای سنگینی را به حساب معاملاتی شما وارد نمایند. در حالی که احساسات انسانی نقش کوچکی در هر تصمیم معاملاتی ایفا می‌کنند، اما تبدیل آن‌ها به محرک اصلی شما، ریسک را افزایش می‌دهد و شما را از اهداف بلندمدت خود دور می‌کند.

در این زمینه توصیه می کنیم مقاله نکات عالی فارکس که می تواند برای شما سود خوبی به همراه داشته باشد، را مطالعه نمایید.

همچنین بهتر است حد ضرری که در شروع معامله در نظر گرفته اید را بنا به شرایط بازار دائما افزایش ندهید چرا که این موضوع در بسیاری از موارد تنها موجب افزایش ضرر شما در معامله می گردد. پس سعی کنید به برنامه خود متعهد بمانید، تا موفق شوید.

شاید فکر کنید راه حل شما برای موفقیت در بازار، استفاده از ربات های فارکس است، اما تجربه نشان می دهد که این امر می تواند نتایج بدی داشته باشد. این موضوع می تواند به فروشندگان کمک کند تا درآمد خوبی کسب کنند، اما قطعا سودی برای خریداران آنان به همراه نخواهد داشت. پس بهتر است ذهن خود را در تجارت باز نگه دارید و همواره بر تصمیمات خود در معاملات پایبند باشید.

برای حفظ سودهای کسب شده، به مارجین و اهرم خود در معاملات توجه نمایید. تجارت با مارجین و اهرم این قدرت را دارد که واقعاً سود شما را افزایش دهد. اما اگر در انجام معاملات دقت لازم را نداشته باشید، ممکن است سرمایه زیادی را از دست بدهید. به عنوان یک قاعده، فقط زمانی از مارجین استفاده کنید که احساس می کنید حساب های شما تثبیت شده است و خطرات مربوط به کسری بسیار کم است.

اگر قصد دارید یک حساب معاملاتی افتتاح نمایید، مطمئن شوید که کارگزار شما عملکرد خوبی دارد. قطعا همکاری با یک کارگزار خوب، می تواند از سرمایه شما در مقابل کلاه برداری های صورت گرفته محافظت نماید.

 

راه اندازی یک حساب معاملاتی کوچک در شروع بازار فارکس می تواند یک استراتژی خوب باشد. پس از یک سال یا بیشتر تجربه در این سطح راحت، می توانید با اطمینان شروع به افزایش حساب معاملاتی خود نمایید. داشتن یک حساب کوچک به شما این امکان را می دهد تا بدون ریسک کردن پول زیاد، نکات بازار را یاد بگیرید.

یکی از توصیه‌هایی که بسیاری از معامله‌گران موفق فارکس به شما ارائه می‌دهند این است که همیشه یک ژورنال داشته باشید. سعی کنید تمامی معاملات خود را (شامل معاملات برد و باخت) ژورنال کنید. بدین طریق در آینده قادر خواهید گزارش مناسبی از عملکرد خود داشته باشید. این امر به شما این امکان را می دهد تا از طریق بررسی دقیق اقدامات آینده خود، پتانسیل درآمد زایی خود را افزایش دهید.

می‌توانید روی شاخص‌های ساده‌ای مانند RSI   یا شاخص قدرت نسبی حساب کنید تا به شما در انتخاب زمان ورود و خروج از بازار کمک کند.  توجه داشته باشید که این شاخص ها به شما تخمینی از پتانسیل ورود به بازار می دهند و نه لزوما شاید دلیل کافی جهت ورود به معامله نباشند. پس سعی کنید از آنها به عنوان یک راهنما استفاده کنید اما تصمیمات معاملاتی خود را صرفا بر مبنای آنها پایه ریزی نکنید.

در این راستا توصیه می کنیم مقاله فرصت ها با تجارت فارکس بی پایان هستند را مطالعه بفرمایید.

سعی کنید کارگزاری را انتخاب نمایید که پلتفرم های معاملاتی متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که از قدرت فناوری گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند و می‌توانید از طربق آن ها، هشدارهای معاملاتی را دریافت نمایید. بدین طریق قادر خواهید بود تا تقریباً در هر کجا که بروید، به بازار دسترسی داشته و می توانید شرایط آن را بسنجید. طبیعتا به واسطه این امر افزایش سرعت و انعطاف پذیری بیشتر را تجربه خواهید کرد. لذا بدین طریق فرصت های سرمایه گذاری کمتری را از دست داده و می توانید سود معاملاتی خود را افزایش دهید.

همچنین خوب است بدانید که بازار فارکس، یک بازار کامل پایدار و غیر متمرکز است. این عدم تمرکز به این معنی است که تجارت بدون توجه به آنچه در جهان اتفاق می افتد، ادامه خواهد داشت. به عبارت دیگر می تواند وقایع زیادی در سرتاسر دنیا رخ دهد اما همچنان جفت ارزی که شما با آن معامله می نمایید همچنان ثبات داشته و دستخوش تغییر نگردد.

از یک حساب کوچک برای شروع تجارت فارکس خود استفاده کنید. این به شما امکان می دهد بدون ریسک پول زیاد تمرین کنید. این امر شاید خیلی هیجان انگیز نباشد چرا که مسلما سود زیادی را برای شما به همراه نخواهد داشت، اما استفاده از این نوع حساب به مدت یک سال، سبب شده تا بسیاری از نکات معامله گری را به صورت رایگان تجربه نمایید که این امر برای شروع یک مزیت بزرگ محسوب می گردد.

قبل از معامله در یک حساب واقعی در فارکس، از یک حساب آزمایشی برای بهبود مهارت های خود استفاده کنید. هنگامی که معامله گری را در حساب دمو آغاز نمایید می توانید تجارب زیادی را به صورت رایگان از بازار کسب نمایید.

قبل از شروع معاملات در روز، یک برنامه معاملاتی را به صورت مکتوب تهیه کنید. با نوشتن برنامه خود به صورت کتبی، می توانید به وضوح روش های خود را در پشت استراتژی های معاملاتی مورد نظر درک کنید. داشتن یک سیستم معاملاتی منطقی و اجرای منظم آن، سبب شده تا در محیط بازار منطقی تر عمل نموده و عملکرد بهتری در رویارویی با شرایط بحرانی بازار داشته باشید.

اکنون، باید بدانید که معامله گری در بازار فارکس به تلاش زیادی نیاز دارد. فقط به این دلیل که به راحتی می توانید معامله خرید یا فروش را اجرا نمایید، دلیلی بر کسب سود آسان و راحت برای شما نخواهد بود. پس به یاد داشته باشید که روی نکاتی که در بالا یاد گرفتید تمرکز کنید و برای موفقیت، در هر کجا که لازم است از آنها استفاده نمایید.